آخرین اخبار

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: به زودی برای حل و رفع مشکلاتی که برای برنامه تلویزیونی «ثریا» ایجاد شده است، جلسه و دیداری با رئیس سازمان صداوسیما خواهیم...

معاونت صدای رسانه ملی با هدف پاسخ به نیاز مخاطبان در حوزه رسانه های نوین و فن آوریهای جدید، اپلیکیشن (برنامه کاربردی) تلفن همراه خود را با عنوان ایرانصدا...

اولین نشست هم اندیشی اساتید حوزه فرهنگ ، ارتباطات و رسانه با دکتر محمد حسین صوفی دبیر شورا و با هدف بهره گیری از نظرات و دیدگاه های کارشناسان و اساتید...

مرکز بسیج سازمان صدا و سیما با همکاری سازمان سینمایی و هنرهای نمایشی دفاع مقدس نقش اقوام را در هشت سال دفاع مقدس با ساختارهای مختلف به نمایش می گذارد.
عملکرد برنامههای رادیو ایران در حوزه سبک زندگی-مدیریت مصرف بررسی و ارزیابی شد .
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای نظارت بر سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران:
این گزارش با هدف ارزیابی عملکرد برنامههای رادیو ایران در زمینه مدیریت مصرف تدوین شده است.
جامعه آماری، برنامههای رادیو ایران در آذر ماه 1397 است که 30 ساعت از برنامههای آن به صورت چرخشی نمونهگیری و بررسی و ارزیابی شدهاند.
محورهای ارزیابیِ میزان توجه برنامههای رادیویی به مبحث مدیریت مصرف بر اساس ابلاغیه مقام معظم رهبری (15 تیر 1389) در زمینه سیاستهای کلی اصلاح الگوی مصرف تهیه شده است.
این محورها عبارتند از ترویج فرهنگ صرفه جویی و پس انداز، ترویج فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی (در راستای صرفه جویی در مصرف انرژی)، دوری از تجمل و اسراف، احساس مسئولیت در مصرف نان، آب و انرژی و احساس مسئولیت در قبال نسل آینده
اهم یافتههای این گزارش بهصورت زیر است:
- بیان بخشی از محتوای مرتبط با مدیریت مصرف بهصورت غیر مستقیم که اثرگذاری مطلوبی دارد
- توجه مناسب در قبال محور تعهد به حمایت از تولیدات ملی ضمن حفظ حقوق مصرف کننده
- رویکرد متناقض محتوای برخی برنامهها و پیامهای بازرگانی در زمینه مدیریت مصرف که از یک سو مدیریت صحیح مصرف و از سوی دیگر مصرف گرایی ترویج میشود
- پرداخت تکراری و شعارگونه به برخی از مسائل حوزه مدیریت مصرف
- کمتوجهی به برخی از شاخصهای مدیریت مصرف از جمله ترویج فرهنگ صرفهجویی و پسانداز
جامعه آماری، برنامههای رادیو ایران در آذر ماه 1397 است که 30 ساعت از برنامههای آن به صورت چرخشی نمونهگیری و بررسی و ارزیابی شدهاند.
محورهای ارزیابیِ میزان توجه برنامههای رادیویی به مبحث مدیریت مصرف بر اساس ابلاغیه مقام معظم رهبری (15 تیر 1389) در زمینه سیاستهای کلی اصلاح الگوی مصرف تهیه شده است.
این محورها عبارتند از ترویج فرهنگ صرفه جویی و پس انداز، ترویج فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی (در راستای صرفه جویی در مصرف انرژی)، دوری از تجمل و اسراف، احساس مسئولیت در مصرف نان، آب و انرژی و احساس مسئولیت در قبال نسل آینده
اهم یافتههای این گزارش بهصورت زیر است:
- بیان بخشی از محتوای مرتبط با مدیریت مصرف بهصورت غیر مستقیم که اثرگذاری مطلوبی دارد
- توجه مناسب در قبال محور تعهد به حمایت از تولیدات ملی ضمن حفظ حقوق مصرف کننده
- رویکرد متناقض محتوای برخی برنامهها و پیامهای بازرگانی در زمینه مدیریت مصرف که از یک سو مدیریت صحیح مصرف و از سوی دیگر مصرف گرایی ترویج میشود
- پرداخت تکراری و شعارگونه به برخی از مسائل حوزه مدیریت مصرف
- کمتوجهی به برخی از شاخصهای مدیریت مصرف از جمله ترویج فرهنگ صرفهجویی و پسانداز