آخرین اخبار

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: به زودی برای حل و رفع مشکلاتی که برای برنامه تلویزیونی «ثریا» ایجاد شده است، جلسه و دیداری با رئیس سازمان صداوسیما خواهیم...

معاونت صدای رسانه ملی با هدف پاسخ به نیاز مخاطبان در حوزه رسانه های نوین و فن آوریهای جدید، اپلیکیشن (برنامه کاربردی) تلفن همراه خود را با عنوان ایرانصدا...

اولین نشست هم اندیشی اساتید حوزه فرهنگ ، ارتباطات و رسانه با دکتر محمد حسین صوفی دبیر شورا و با هدف بهره گیری از نظرات و دیدگاه های کارشناسان و اساتید...

مرکز بسیج سازمان صدا و سیما با همکاری سازمان سینمایی و هنرهای نمایشی دفاع مقدس نقش اقوام را در هشت سال دفاع مقدس با ساختارهای مختلف به نمایش می گذارد.
آینده پژوهی تلویزیون خدمات عمومی در عصر دیجیتال تهیه و تولید شد .
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای نظارت بر سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران:
نظر به اهمیت مطالعه مهمترین تغییرات و پیشرفتهای جهانی در حوزه پخش ، این گزارش با تمرکز بر دیدگاهها و نظریات متأخر در حوزه پخش خدمات عمومی، الگویی از نحوه حضور تلویزیون های عمومی در عصر دیجیتال و فضای مجازی ارائه داده و سپس به مرور تجربه کوتاه سازمان صداوسیما در این زمینه پرداخته است.
به واسطه توسعه زیرساخت های اینترنت در کشور و شکستهشدن انحصار سازمان صداوسیما در پخش محتوای صوتی-تصویری، بازتعریف هویت تلویزیون و پرسش از ماهیت عملکرد سازمان به عنوان رسانه خدمات عمومی در عصر حاضر موضوعی بسیار حیاتی است. سه سیاست اصلی تلویزیون خدمات عمومی در کشورهای توسعهیافته در عصر دیجیتال شامل موارد زیر است: توسعه کانالهای جدید و توسعه کمی، توسعه سرویسهای ویدیویی مبتنی بر تقاضا و توسعه سرویسهای اینترنتی شخصیشده.
اهم پیشنهادات پژوهشگران و نهادهای سیاستگذار بینالمللی درباره نحوه حضور تلویزیون عمومی در عصر اینترنت از این قرار است:
ارائه محتوای با کیفیت ، قابلیت دسترسی گسترده ، مشارکت با سایر تولیدکنندگان ، هدایتگری در بازار محتوا.
تلویزیونهای عمومی از جمله سیمای جمهوری اسلامی میبایست توسعه را در دو سطح زیرساختی و محتوایی مورد توجه قرار دهند. توسعه زیرساختی شامل راهاندازی تلویزیون تعاملی، سرویسهای ویدیوی مبتنی بر تقاضا و سرویسهای چندرسانهای است و توسعه محتوایی نیز مواردی از جمله تنوع ژانری و تولید حرفهای را در بر میگیرد.
به واسطه توسعه زیرساخت های اینترنت در کشور و شکستهشدن انحصار سازمان صداوسیما در پخش محتوای صوتی-تصویری، بازتعریف هویت تلویزیون و پرسش از ماهیت عملکرد سازمان به عنوان رسانه خدمات عمومی در عصر حاضر موضوعی بسیار حیاتی است. سه سیاست اصلی تلویزیون خدمات عمومی در کشورهای توسعهیافته در عصر دیجیتال شامل موارد زیر است: توسعه کانالهای جدید و توسعه کمی، توسعه سرویسهای ویدیویی مبتنی بر تقاضا و توسعه سرویسهای اینترنتی شخصیشده.
اهم پیشنهادات پژوهشگران و نهادهای سیاستگذار بینالمللی درباره نحوه حضور تلویزیون عمومی در عصر اینترنت از این قرار است:
ارائه محتوای با کیفیت ، قابلیت دسترسی گسترده ، مشارکت با سایر تولیدکنندگان ، هدایتگری در بازار محتوا.
تلویزیونهای عمومی از جمله سیمای جمهوری اسلامی میبایست توسعه را در دو سطح زیرساختی و محتوایی مورد توجه قرار دهند. توسعه زیرساختی شامل راهاندازی تلویزیون تعاملی، سرویسهای ویدیوی مبتنی بر تقاضا و سرویسهای چندرسانهای است و توسعه محتوایی نیز مواردی از جمله تنوع ژانری و تولید حرفهای را در بر میگیرد.