اخبار مهم:
شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۸   ۱۴:۰۶
ارتباط با اعضای شورا
آخرین اخبار
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: به زودی برای حل و رفع مشکلاتی که برای برنامه تلویزیونی «ثریا» ایجاد شده است، جلسه و دیداری با رئیس سازمان صداوسیما خواهیم...
معاونت صدای رسانه ملی با هدف پاسخ به نیاز مخاطبان در حوزه رسانه های نوین و فن آوری‌های جدید، اپلیکیشن (برنامه کاربردی) تلفن همراه خود را با عنوان ایرانصدا...
اولین نشست هم اندیشی اساتید حوزه فرهنگ ، ارتباطات و رسانه با دکتر محمد حسین صوفی دبیر شورا و با هدف بهره گیری از نظرات و دیدگاه های کارشناسان و اساتید...
مرکز بسیج سازمان صدا و سیما با همکاری سازمان سینمایی و هنرهای نمایشی دفاع مقدس نقش اقوام را در هشت سال دفاع مقدس با ساختارهای مختلف به نمایش می گذارد.
علي بخشي‌زاده مدير جديد شبکه پويا ، اعلام کرد اين شبکه به زودي به شبکه رسمي کودک تلويزيون با چند کانال تبديل مي‌شود .
کد خبر: ۷۱۲
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹
قهرمان و قهرمان پروری در برنامه های شبکه کودک سیما بررسی شد .
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای نظارت بر سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران:
این پژوهش، قهرمان در برنامه ­های شبکه کودک را موضوع کار خود قرار داده است.
طبق يافته‌ها منشا قدرت قهرمانان ایرانی بیشتر حکمت و شعور و در مرحله بعد آزادگی آنان بوده و قهرمانان خارجی بیشتر به سلاح هوش و شانس مجهز بوده­ اند.
فداکاری، پشتکار و شجاعت بین صفات قهرمانی بیشترین فراوانی را داشته است.
در مجموع باید گفت قهرمان‌پروری شبکه کودک در حدی نیست که بتواند از آن در جهت دادن به اندیشه و رفتار مخاطب استفاده کند.
قهرمانان حضور کمرنگی دارند و آنچنان که از یک قهرمان انتظار می­رود شاخص و ممتاز نیستند ، به عبارت دیگر تفاوتشان با اطرافیان‌شان آنچنان برجسته نیست.
باتوجه به استفاده برنامه‌سازان از ادبیات کهن و حکمت‌آموز ایرانی درصد قابل توجهی از قهرمانان موجود حکما و اندیشمندان هستند که این نکته مثبتی است ، اما روی دیگر این سکه غفلت از قهرمانان آرمانگرا است.
قهرمانانی که با ذات انقلاب اسلامی، عدالتخواهی و آزادگی همسو باشند. همانطور که بارها در گزارشات مختلف شبکه کودک ذکر شده است؛ این بار نیز باید گفت برنامه­ ها -در اینجا قهرمانان- فاقد روح آرمانی و انقلابی­گری هستند.
علاوه بر آرمانگرایی یکی دیگر از کارکردهای قهرمان، کمک به ایجاد وحدت و هویت است. قهرمانان تاریخی، افسانه ­ای، ملی و ورزشی می­توانند در این زمینه کارآمد باشند.
البته نباید فراموش کرد که وجه قهرمانی این افراد باید در قالب تعریفی که در ابتدای گزارش از قهرمان ارائه شد عرضه شود تا به لحاظ روایی، کشش داستانی، جذابیت و هیجان مورد استقبال مخاطب قرار گیرد و قطعاً چنین قهرمان‌پردازی­ با معرفی صرف مشاهیر ایرانی تفاوت دارد.

نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک (ایمیل):
* متن نظر شما: